Početna
header image
Putopis: Pomrcina u Turskoj; Plan puta Isprintaj E-mail
Napisao Boki

Ja sam htio pogledati tu pomrcinu pa makar imao novaca samo za kartu, znaci u najjeftinijoj varijanti. Evo  sam ovako planirao:

Krenuli bi iz Zagreba vlakom u subotu u 00:10. Zato sto jedino ta linija postoji, naime svaki dan ide ta linija i to samo ta u 00:10, tako da mozemo eventualno promijeniti dan ali ne i sat polaska...

Planirao sam subotu jer onda dolazak u Istanbul pada na ponedjeljak ujutro u 8:24, i imamo onda dosta vremena da se dovucemo do grada zvanog Manavgat, kroz koji prolazi centralna linija pomracine. Pronasao sam bus liniju iz Istanbula za Manvgat, a odlucio sam se za bus jer nema zeljeznice do Manavgata pa bi bilo dalje komplicirano putovati vlakom, ali vidjet cemo na licu mjesta kako stvari stoje pa se lako predomislimo, jer trebat ce samo nadoplatiti kartu par eura!

Sam put vlakom od Zagreba do Istanbula traje 31:15 sati. I to tako da se krece u 00:10 iz Zagreba, u 6:36 se dolazi u Beograd. Tamo trebamo cekati do 8:40, znaci dva sata, sto je izvrsna prilika da malo razgledamo Beograd, a to mi je zelja posto nikada nisam bio u Srbiji a zelio sam posjetiti beograd. Dakle onda u 8:40 vlak krene iz Beograda i onda se vozimo duuugih skoro 24 sata do Istanbula u koji stizemo ko sto rekoh u 8:24 drugi dan ujutro, a to bi bio ponedjeljak.

Ok sada kada bi bili u Istanbulu (tom famoznom gradu), potrazili bi u miru bez zurbe vezu za Manavgat bus/vlak. A eventuelno bi isplanirali obilazak grada, jer ipak da se mozemo poslije malo pohvaliti kako smo obisli Istanbul. Odlazak za Manavgat bi bio ili taj dan, znaci u ponedjeljak ili utorak, ali sto prije to bolje jer ipak nas ceka jos 800 km puta i to znaci jos 15sati putovanja busom/vlakom, jer ko zna sto nas ceka na tom putu tako da je to bolje ranije obaviti da stignemo na vrijeme u Manavgat, pa makar to bilo i dan ranije, samo da ne zakasnimo.

Eh tu sam planirao onda naci neki jeftini smjestaj tipa hostel ili slicno, jer ipak se nakon 50ak sati putovanja treba posteno odmorit i istusirat (ovo sa tusiranjem sam naucio od "interraylista"). Ok tada bi slijedilo opustanje i cekanje toga dana, tj dogadjaja zbog kojeg smo se i uputili u tursku. Pogledavsi pomracinu, jedna od ideja je otoci do lokalne zvjezdarnice ili posjetiti  onaj neki skup astronoma koji ce se odrzavati u Antalyi (80 km od Manavgata). Ali sve ce to dalje ovisiti o financijama kojim budemo raspolagali.

Evo tu se planira povratak, znaci vlakom/busom nazad do istanbula a dalje vlakom za Zagreb. No povratku mozemo jos ako nam vrijeme i novac dozvoli da razgledamo malo Istanbul, ili koji god grad nam put nanese.

Najnovije
Enciklopedija
Presjek stošca
Presijecanje stošca ravninom, pri čemu nastaju razne vrste krivulja. Ako je ravnina paralelna s bazom stošca, presjek stošca je kružnica (zatvorena krivulja numeričkog ekscentriciteta 0); ako je ravnina pod nekim kutom prema bazi ali je ne dotiče, presjek je elipsa (zatvorena krivulja numeričkog ekscentriciteta od 0 do 1); ako je ravnina pod nekim kutom prema bazi i dotiče je, presjek je parabola (otvorena krivulja numeričkog ekscentriciteta 1); ako je ravnina okomita na bazu, presjek je hiperbola (otvorena krivulja numeričkog ekscentriciteta većeg od 1). Svi objekti u Sunčevom sustavu gibaju se po nekoj od navedenih krivulja: planeti i asteroidi se oko Sunca gibaju po elipsi, sateliti oko planeta također po elipsi, dok se kometi oko Sunca gibaju po elipsi, paraboli ili hiperboli.